Corona: veilig naar de fysiotherapeut

Sinds donderdag 7 mei kunnen we weer voorzichtig opschalen met het behandelen van patiënten in de praktijk, wel nog onder omstandigheden die anders zijn dan u gewend bent. Zo maken we in eerste instantie alleen afspraken op afstand, via de telefoon of een videoverbinding. Naar aanleiding van dat gesprek bepalen we de vervolgstappen.

Belangrijk is dan dat we ons samen houden aan de regels:

• Bij griep, koorts, hoesten, neusverkoudheid of andere luchtwegklachten komt u niet
  • Heeft u de afgelopen 24 uur klachten (COVID-19 symptomen) gehad? U komt niet naar de praktijk
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met koorts en/of benauwdheidklachten? U komt niet naar de praktijk
  • Is er bij uzelf of een huisgenoot/gezinslid in de afgelopen 14 dagen Corona vastgesteld? U komt niet naar de praktijk
  • Geen handen schudden
  • Neem uw eigen grote badhanddoek mee
  • Was u handen voor en na de afspraak
  • 1 persoon per fysiotherapeut
  • Hoest en nies in uw elleboog
  • Houd 1,5 meter afstand van andere patiënten
  • Kom alleen en precies op tijd naar de praktijk
  • Neem plaats in de wachtkamer en verlaat na de behandeling gelijk de praktijk
  • Houd u aan de aangegeven wandelroute
  • De toiletten zijn tijdelijk buiten gebruik / De omkleedruimte is tijdelijk buiten gebruik
  • Bij no-show ontvangt u een particuliere nota
  • Bij afzeggen van een afspraak in verband met één van bovengenoemde ziekteverschijnselen annuleren wij de behandeling kosteloos
  • Wanneer u voor een behandeling komt en u heeft één van bovengenoemde ziekteverschijnselen dan gaat de behandeling niet door en ontvangt u een particuliere nota

Als het nodig is, maakt de fysiotherapeut gebruik van persoonlijke beschermingsmiddelen. Wij vragen u om een mondkapje te dragen. Handschoenen worden indien gewenst door de praktijk verstrekt. Een mondkapje kunt u, indien u hier nog niet over beschikt bij ons aanschaffen  voor € 1,00 (bij voorkeur contant te voldoen). Samen doen we er alles aan om verspreiding van het coronavirus te voorkomen: uw fysiotherapeut vertelt u welke fysiotherapeutische zorg mogelijk is. We vertrouwen erop dat u  begrip hebt voor de maatregelen.