Schouderklachten

Klachten in het schoudergewricht kunnen uitstraling geven naar de nek, de schouderbladen, boven- en onderarmen of handen. Bewegingen zijn beperkt en vaak pijnlijk. Met behulp van de methode Stenvers pakken wij uw klachten doeltreffend aan.

Rugklachten

Rugpijn wordt in bijna alle gevallen veroorzaakt door een verkeerde balans in spieren, banden en gewrichten in de rug. Een combinatie van fysiotherapie en medische fitness brengt herstel of geeft verlichting.

Sportblessures

Bij de behandeling van sportblessures streven wij ernaar, u zo snel mogelijk weer in beweging te krijgen, eventueel met een aangepast trainingsprogramma. Daarnaast helpen wij sporters op ieder niveau om blessures te voorkomen en prestaties te verbeteren.

Oedeem

Met oedeemtherapie, ook wel manuele lymfedrainage genoemd, richten wij ons op het minimaliseren van de vochtophopingen die pijnklachten veroorzaken en uw bewegingsvrijheid belemmeren.

Nekklachten

Met behulp van fysiotherapie (methode Stenvers) en manuele therapie kunnen wij de stand en beweging van uw nek corrigeren. Hierdoor ontspannen de spieren in uw nek en schouders en nemen de pijnklachten snel af.

Neurologische aandoeningen

Neurologische aandoeningen ontstaan vaak na een beroerte of door ziektes als MS en Parkinson. Met een combinatie van fysiotherapie en begeleid bewegen kunnen verloren functies hersteld worden en kan verder functieverlies tegengegaan worden.

Klachten in armen of benen

Met een combinatie van fysiotherapie en begeleid bewegen kunnen wij pijnklachten en/of krachtsvermindering in armen of benen doeltreffend behandelen. Zo zorgen wij ervoor, dat u dagelijkse bezigheden zo normaal of dragelijk mogelijk kunt uitvoeren.

Gewrichtsklachten

Onze manuele therapie is erop gericht om u bij gewrichtsklachten te helpen, uw natuurlijke bewegingsvoorkeuren terug te vinden. Hierdoor herstelt het evenwicht in uw lichaam, neemt uw bewegingsvrijheid toe en verdwijnt de pijn.

COPD

Met fysiotherapie voor COPD, in combinatie met een op uw lijf afgestemd trainingsprogramma voor het optimaliseren van uw conditie, streven wij ernaar uw COPD-gerelateerde klachten zo dragelijk mogelijk te maken.

Bekkenpijn

Met behulp van onze bekkentherapie leert u controle te krijgen over uw bekkenbodemspieren. Bovendien krijgt u tips om pijn en functionele klachten te voorkomen. Zwangere vrouwen kunnen dankzij de behandelingen langer actief blijven.